Toimitus- ja tilausehdot

Tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu OffiStoren verkkokaupassa, joko suoraan tilaamalla tai tarjouspyynnön välityksellä. Tilauksessa tulee ilmetä asiakkaan nimi ja/tai yritys, toimitusosoite, laskutusosoite (jos eri kuin toimitusosoite), puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Lisäksi asiakkaan tulee valita kuljetus- sekä laskutustapa. Sivustojen tilauskaavakkeella ovat valmiiksi näkyvillä tilattavat tuotteet ja hinnat. Tilaaja on aina vastuussa tilaamiensa tuotteiden itse valituista ominaisuuksista ja velvollinen tarkistamaan ne halutuiksi ennen tilauksen lähettämistä eteenpäin tilaussivuilta.

Tilauksesta lähtee asiakkaalle aina automaattisesti sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistus, josta ilmenee tilaustiedot, tilatut tuotteet ja hinnat, toimitus- ja maksutapa sekä tilaajan tiedot. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Asiakkaan on huomioitava, että tuotteiden värit saattavat poiketa hieman luonnossa siitä, miltä ne näyttävät verkkokaupassa. Tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Tarjouspyyntöön palataan joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Toimitustavat

Osa tuotteista toimitetaan osina ja osa koottuina. Kuljetusten lisäksi asiakas voi myös noutaa tuotteet itse OffiStoren toimipisteistä.

Toimitusaika ilmenee ostosten teon yhteydessä. Laskutettaville yrityksille toimitusaika alkaa heti tilausvahvistuksen saavuttua. Jos asiakas on valinnut noutavansa tuotteet itse, sovitaan asiakkaan kanssa erikseen noutopäivä. OffiStoren oman kuljetuksen kautta hoidettavat toimitukset toimitetaan asiakkaalle arkisin klo 9-16 välillä. Varastossa oleville tuotteille toimitusaika on 3-5 arkipäivää tilauksesta. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, toimitusaika vahvistetaan erikseen. Kuljetusyhtiö soittaa asiakkaalle jakelusta tarkemmin.

Toimitusmaksu lisätään tilauksen loppusummaan. Tuotteiden mahdollinen asennus tai kiinnitys eivät myöskään sisälly hintoihin, vaan niistä laskutetaan erikseen.

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti sekä osoittamaan toimitukselle kuorman purkupaikan. OffiStore ei vastaa seuraamuksista eikä kuluista, jos toimitusosoite on ilmoitettu virheellisesti tai se on muuttunut. OffiStore ei myöskään vastaa kuluista, jos asiakkaaseen ei saada yhteyttä toimitushetkellä tai jos kuorman purkamisesta aiheutuu ylimääräistä työtä.

Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vaurioita kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi OffiStorelle. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä kuljetusvaurion, on asiakkaan ilmoitettava vauriosta viipymättä OffiStorelle. OffiStore ei vastaa huolimattomasti ilmoittamatta jätetyistä virheistä tai vahingoista.

Posti toimittaa kalusteet asiakkaalle arkisin 8-16 välisenä aikana. Asiakas voi seurata tilauksen kulkua postin seurantakoodilla. Posti toimittaa kalusteet toimitusosoitteen pihaan, ja asiakas vastaa niiden sisään kannosta itse. Mahdolliset vauriot on kirjattava heti rahtikirjaan, ennen rahtikirjan kuittausta. Kalusteiden sisäänkantopalvelun voi tilata erikseen.

Takuu

Takuuaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Takuuaika on ilmoitettu tuotetiedoissa. Takuu alkaa tavaran toimitushetkestä. Asiakkaan tulee säilyttää maksutosite tuotteen takuuehdon täyttämiseksi.

Takuu ei koske normaalisti kuluvia osia, kuten verhoilumateriaalia. Takuu ei koske vaurioita, jotka ovat aiheutuneet tuotteen vastaanottamisen jälkeen tapahtuneesta tuotteen virheellisestä varastoinnista, käsittelystä tai käytöstä muussa kuin sille määrätyssä käyttötarkoituksessa. Tuotteen käyttö- ja hoito-ohjeita sekä asennusohjeita tulee noudattaa, jotta takuu on voimassa. Takuu ei ole voimassa, mikäli asiakas on asentanut tai koonnut tuotteen itse. Tuotteillamme ei ole tyytyväisyystakuuta.

OffiStorella on oikeus valintansa mukaan joko antaa tuotteen loppusummasta alennus, korjata tuotteen virheet tai vaihtaa virheellinen tuote uuteen. Nämä toimenpiteet eivät pidennä takuuaikaa.

Reklamaatiot

OffiStore vastaa, siitä että tuotteet toimitetaan sopimuksen mukaisina. Kuljetusvaurioista on ilmoitettava välittömästi, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vaurioita. Jos uuden tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee takuuajan puitteissa virhe tai vaurio, OffiStore korjaa tai vaihtaa tuotteen. Asiakkaan tulee ilmoittaa vauriosta välittömästi sen havaittuaan OffiStorelle.

OffiStore ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vaurioista, asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista, esim. kasaamiseen liittyvissä asioissa, eikä tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta. OffiStore ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä ja näistä aiheutuvista kuluista. OffiStore ei vastaa, vaurioista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen säilytystilasta (esim. säilytys ulkona). Huomautukset on tehtävä 8 päivän kuluessa tavaran toimituksesta.